reklama

Brat Róbert

Počas  sedemnástich rokoch čo pracujem na železnici ako vlakvedúci,som postretal stovky tisíc ľudí. Viacerí sa stali mojimi priateľmi,no boli aj takí s ktorými som si neporozumel. Sú však aj takí,ktorí vo mne zanechali stopu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Jedným z nich si aj ty brat Róbert. Všimol som si ťa už pri nastupovaní do vlaku. Vysoký,v čiernom, z tváre vyžaroval pokoj,prívetivý úsmev. Nebol som si istý,či si to ty. Presvedčil ma o tom až tvoj biely kolárik, čo si mal zasunutý v golieri košele.

Pamätáš si,ako som ťa pri kontrole cestovných lístkov pozdravil Laudetur Jesus Christus? Bol si troška zaskočený,že sprievodca ovláda tento latinský pozdrav...ale len chvíľku...usmial si sa, a odpovedal ako sa patrí, in aeternum amen. Ľady,ak vôbec nejaké boli, sa prelomili...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedže bolo medzi sviatkami, IC do Košíc, kam si cestoval bolo málo obsadené. Naskytol sa tak vzácny čas na debatu. Si predsa monsignor. Veľmi som sa potešil, keď si bol menovaný do funkcie arcibiskupa v Trnave,teda v diecéze kde žijem. Hneď v ten deň som na sociálnej sieti vyjadril svoju radosť v tom štýle, že hľa prichádza, tu je človek, nepopísaná tabuľa...

ECCE HOMO...

Túžil som ťa stretnúť,vypočuť si poniektorú z tvojich kázní. Netušil som však,že sa to stane takto. Ecce homo,hľa človek.Zrazu si sedel oproti mne.

Tá tvoja tabuľa,bola zrazu popísaná dosť výraznými slovami, veľmi farbisto. Slová nešli zotrieť. Nebolo vôle. Mal som ten pocit, že ani cesty... Sedel si oproti mne. Stále tá pokojná tvár,ale nikdy nezabudnem na ten smútok v očiach. Tú ťažobu čo ťa tlačila na prsiach,a snažil si sa ju vytesňovať. Videl som všetku tú bolesť,keď si rozprával o tom ako sa ti nepriamo vyhrážajú exkomunikáciou. A aj zdesenie. Pravé nefalšované... Ako to môžu robiť? Všetky tie klamstvá.Veď sú medzi nimi kňazi....a....vari sa neboja toho, že raz budú musieť predstúpiť pred Pána? Silná káva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedna vec je poslušnosť pápežovi, (a či vôbec o tom vedel, že?), druhá útoky na tvoju dôstojnosť. Tu stojím plne za tebou. Ako človek si sa musel brániť. Nevychádzal si z údivu keď som začal vyťahovať určité veci z tvojej kauzy, a hovoriť mená... AJ toto viete?

Áno vedel som, viem. To čo sme si povedali, si nechám pre seba...cirkev nie je demokratická.Máme ju však obaja radi.Je v nej veľa úžasných ľudí.

Brat Róbert.Nemyslím,si žeby si mal vychádzať z tejto kauzy ako porazený. Ty môžeš mať hrdo hlavu hore. Vo mne si zanechal stopu.Vidím-videl som-ako ťažko si niesol štatút vydedenca. To isté zažil aj náš Učiteľ. Tebe to vravieť nemusím. Hlavu hore v cirkvi je veľa úžasných ľudí čo stoja za tebou. Pravda raz vyjde na javo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď máš zdesenie....za nich.

Michal Kľč

Michal Kľč

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Exallievo, t.j. ex ako bývalý a allievo žiak.Po Slovensky odchovanec Saleziánov Dona Bosca na Slovensku.Otec, manžel, železničiar,textár, scenárista,divadelník, kuchár.... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu